Kia cee’d 1.6 CRDI
Současná generace hatchbacku Kia cee‘d dorazila na český trh v dubnu roku 2012. Předchůdce se u českých zákazníků těšil velké oblibě a tak má nový cee´d na co navazovat.
Designově je nový cee’d mnohem výraznější než jeho předchozí generace. Nová interpretace typické masky chladiče a užší, hodně do boků vytažené hlavní světlomety propůjčují modelu cee‘d agresivnější tvář. Boční profil a zadní partie představují variaci na tvary známé z menšího modelu Rio. Celkově pak nový cee‘d budí dospělejší a hodnotnější dojem.
Také interiér se posunul o velký krok dopředu. Je orientován na řidiče, včetně středové konzoly, najdete v něm matně stříbrné prvky a logika umístění ovládacích prvků je naprosto v pořádku. Když do nového modelu cee´d usednete, tak první myšlenka, která vás napadne je, že tohle rozhodně není prvoplánovitě levné auto, kde s přihlédnutím k ceně musíte dělat nějaký kompromis z pohledu kvality, materiálů a zpracování. Zajímavě vypadá čalounění sedadel. Co do prostoru na tom není cee‘d vůbec špatně, na předních sedačkách je ho dostatek, vzadu je to odpovídající segmentu a na zavazadla zbývá naprosto vyhovujících 380 l.
Výbava Exclusive je tou vůbec nejvyšší, v jaké si můžete vůz Kia cee´d objednat a je v ní vše důležité, co z pohledu komfortu i bezpečnosti potřebujete.
Diesel 1.6 CRDi můžete mít v modelu cee‘d buď s výkonem 110 nebo 128 koní. Obě varianty, ale disponují stejným točivým momentem 260 N.m v rozmezí 1900-2750 min-1. Při jízdě pak točivý moment těsně před překročením hranice 2000 min-1 nastupuje poměrně náhle a v nízkých otáčkách motoru síla trochu chybí, například při rozjíždění musíte dávat víc plynu.
Silnější diesel 1.6 CRDI je po nastartování relativně hlučný, po zahřátí ovšem ztichne, slyšet je paradoxně spíš v nižších rychlostech. Na druhou stranu je v reálu diesel vcelku úsporný. Na nádrž je možné ujet okolo 1 000 km.
Podvozek vozu cee‘d umí jet příjemně i po rozbité silnici aniž by do karoserie a potažmo interiéru pouštěl nějaké rány nebo vibrace, je stabilní a jistý v rychlých zatáčkách.
Nová Kia cee´d je dospělejší auto, design i výbava jsou určitě jeho nejsilnějšími stránkami. V případě silnějšího dieselu 1.6 CRDi dlouhé převodování do jisté míry otupuje možnosti motoru, ale záměr automobilky Kia je zde jasný – nižší spotřeba. Podvozkově je to mnohem lepší než bylo, ale prostor pro zlepšení ještě je. Nejlepší výbavě Exclusive není co vytýkat, nabízí vysoký standard z pohledu bezpečnosti i komfortu. A to vše za velmi přijatelné peníze.
SPECIFIKACE
Motor vznětový R4, 1582 cm3, turbo
Výkon 110 k@4000 min-1
Točivý moment 260 N.m@1900-2750 min-1
Transmise šestistupňová přímo řazená převodovka, pohon předních kol
Přední zavěšení
McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče, zkrutný stabilizátor
Zadní zavěšení
víceprvkové, vinuté pružiny, plynové tlumiče, zkrutný stabilizátor
Brzdy kotouče s vnitřním chlazením o průměr 300 x 28 mm vpředu, kotouče o průměru 284 x 10 mm vzadu
Kola 6,5 x 16“
Pneumatiky 205/55 R 16
Hmotnost 1375 kg
Výkonová hmotnost 12,5 kg/k
0-100 km/h 12,7 s
Maximální rychlost 185 km/h
Spotřeba 4,0 l/100 km