Fotoreportáž Vladimira Pomortzeffa: Hra stínů

3/12
Přehled fotografií
Zavřít
  • Hra stínů
    Hra stínů| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Jeden z nejznámějších indonéských dalangů (loutkoherců) Manteb Sudharsono uvádí loutkové představení Sudamala v divadle Sasono Hinggil ve městě Yogyakarta.
    Jeden z nejznámějších indonéských dalangů (loutkoherců) Manteb Sudharsono uvádí loutkové představení Sudamala v divadle Sasono Hinggil ve městě Yogyakarta.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Promítací plátno divadla wayang kulit je obvykle umístěno ve volném prostoru, a diváci tak mají možnost rozhodnout se, z jaké strany se budou dívat.
    Promítací plátno divadla wayang kulit je obvykle umístěno ve volném prostoru, a diváci tak mají možnost rozhodnout se, z jaké strany se budou dívat.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Gunungan neboli strom života umístěný uprostřed promítacího plátna hraje v divadle wayang kulit úlohu jakési divadelní opony. Po přestávce ho dalang odsune stranou, aby se uvolnil prostor pro loutky.
    Gunungan neboli strom života umístěný uprostřed promítacího plátna hraje v divadle wayang kulit úlohu jakési divadelní opony. Po přestávce ho dalang odsune stranou, aby se uvolnil prostor pro loutky.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Hudebníci orchestru tradiční indonéské hudby gamelan (též gamelang) připravují bicí nástroje pro doprovod loutkového představení.
    Hudebníci orchestru tradiční indonéské hudby gamelan (též gamelang) připravují bicí nástroje pro doprovod loutkového představení.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.
    Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.
    Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Každá loutka divadla wayang kulit má určité rysy, podle kterých ji diváci okamžite poznají. Bůh Kršna (též Krišna) má vždy černou tvář, protože když se podle hinduistických tradic rozzlobí, změní se v obra s tisíci rukama a jeho kůže zčerná.
    Každá loutka divadla wayang kulit má určité rysy, podle kterých ji diváci okamžite poznají. Bůh Kršna (též Krišna) má vždy černou tvář, protože když se podle hinduistických tradic rozzlobí, změní se v obra s tisíci rukama a jeho kůže zčerná.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Tanečník znázorňující opičího krále Hanumána při představení baletu Rámajána.
    Tanečník znázorňující opičího krále Hanumána při představení baletu Rámajána.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Herci divadla wayang orang se připravují na představení v divadle Sriwedari ve městě Surakarta, které je považováno za nejlepší.
    Herci divadla wayang orang se připravují na představení v divadle Sriwedari ve městě Surakarta, které je považováno za nejlepší.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Představení divadla wayang orang v divadle Sriwedari - herci tu každý den hrají jednu epizodu ze staroindického eposu Mahábhárata.
    Představení divadla wayang orang v divadle Sriwedari - herci tu každý den hrají jednu epizodu ze staroindického eposu Mahábhárata.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
  • Další pozoruhodné představení wayang orang se koná denně v divadle Purawisata v Yogyakartě na Jávě.
    Další pozoruhodné představení wayang orang se koná denně v divadle Purawisata v Yogyakartě na Jávě.| Zdroj: Vladimir Pomortzeff
Hra stínů
Jeden z nejznámějších indonéských dalangů (loutkoherců) Manteb Sudharsono uvádí loutkové představení Sudamala v divadle Sasono Hinggil ve městě Yogyakarta.
Promítací plátno divadla wayang kulit je obvykle umístěno ve volném prostoru, a diváci tak mají možnost rozhodnout se, z jaké strany se budou dívat.
Gunungan neboli strom života umístěný uprostřed promítacího plátna hraje v divadle wayang kulit úlohu jakési divadelní opony. Po přestávce ho dalang odsune stranou, aby se uvolnil prostor pro loutky.
Hudebníci orchestru tradiční indonéské hudby gamelan (též gamelang) připravují bicí nástroje pro doprovod loutkového představení.
Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.
Loutky pro stínové divadlo wayang kulit jsou vyřezávány z buvolí kůže, vyčiněné na způsob pergamenu. Pak jsou jemně perforované a kolorované. Do pohybu se uvádějí pomocí vodicích hůlek z buvolích rohů. Výroba jedné loutky trvá v průměru šest dní.
Každá loutka divadla wayang kulit má určité rysy, podle kterých ji diváci okamžite poznají. Bůh Kršna (též Krišna) má vždy černou tvář, protože když se podle hinduistických tradic rozzlobí, změní se v obra s tisíci rukama a jeho kůže zčerná.
Tanečník znázorňující opičího krále Hanumána při představení baletu Rámajána.
Herci divadla wayang orang se připravují na představení v divadle Sriwedari ve městě Surakarta, které je považováno za nejlepší.
Představení divadla wayang orang v divadle Sriwedari - herci tu každý den hrají jednu epizodu ze staroindického eposu Mahábhárata.
Další pozoruhodné představení wayang orang se koná denně v divadle Purawisata v Yogyakartě na Jávě.