Csatka má spojitost i s nomádskými časy, kdy kočující rodiny na cestách věděly, že se tu jednou za rok určitě setkají a vyřeší všechny potřebné záležitosti: obchod, křty, svatby...|
Zdroj: Katarína Líšková
„Poutě, to není nic exotického, ale něco z minulosti. Něco, co tu vždy bylo,“ popisuje antropolog István Povedák|
Zdroj: Katarína Líšková
Fronta ke svaté studni. Mnozí si domů odnáší desítky litrů léčivé vody, kvůli čemuž se mezi čekajícími někdy strhne mela.|
Zdroj: Katarína Líšková
Věštec Zoltán Sztojka je nepřehlédnutelnou autoritou maďarské olašské komunity|
Zdroj: Katarína Líšková
Za běžných okolností je v olašské komunitě oddělena mužská část od ženské, v Csatce se to ale pod vlivem sváteční atmosféry nedodržuje|
Zdroj: Katarína Líšková
Pouť má pro Romy zásadní náboženský a společenský význam|
Zdroj: Katarína Líšková
Kolárovští muži z kapely Ronaldo Boss|
Zdroj: Katarína Líšková
Poutníci si rozkládají sváteční hostinu na stolech i na kapotách aut. Mnozí nám nabízejí jídlo i pálenku.|
Zdroj: Katarína Líšková
Romské klany se střídají před oltářem, kde jsou jejich vážné výrazy zvěčněny do rodinné fotky. Některé rodiny přinášejí pro Pannu Marii šaty na míru.|
Zdroj: Katarína Líšková
Csatka je jedním z mála míst, kde mohou Romové naplno prožívat svou víru a identitu|
Zdroj: Katarína Líšková
Mše už skončily a blíží se večer. Poutníci se posilují před noční zábavou na louce.|
Zdroj: Katarína Líšková