Prohlížet si atlasy zvířat je jedna věc, ale poznat na vlastní oči a kůži tu neskutečnou diverzitu přímo v terénu, to je úplně jiný zážitek...|
Zdroj: Petr Florián
Ropucha zelená opouští rozmnožovací jezírko v chorvatském NP Paklenica. Snímek jsem pořídil metodou skládaného makra, aby v širokoúhlém záběru vynikly i hory v pozadí.|
Zdroj: Petr Bambousek
Šneků najdeme na Borneu tisíce. Tento droboučký jedinec mě zaujal během mnoha nočních procházek pralesem. K tvorbě fotky jsem využil hru se světlem ze dvou teplotně odlišných LED světel.|
Zdroj: Petr Bambousek
Bazilišci zelení se v Kostarice zdržují kolem klidných vodních ploch. Pokud jsou zahnáni na útěk silnějším jedincem, dokážou při úprku běžet po hladině vody. Měl jsem štěstí, že tento krasavec se zastavil na ideálním místě.|
Zdroj: Petr Bambousek
Fotka makaka chocholatého pochází z Celebesu, kde jsem stopováním několika tlup strávil jeden týden. Vznikl z toho tento mezinárodně hodně úspěšný portrét.|
Zdroj: Petr Bambousek
Mnoho zvířat v madagaskarském pralese využívá pro své bezpečí dokonalé kryptické zbarvení. Mezi suchým spadaným listím se pak snadno ztratí třeba nádherný chameleonek rodu Brookesia.|
Zdroj: Petr Bambousek
Ekvádorští kolibříci mezi sebou často svádějí teritoriální boje. Sameček drobné sylfy vlajkové během ataku roztáhne ocasní pírka, aby tím zvětšil svůj objem.|
Zdroj: Petr Bambousek
Setkání s makaky v celebeském pralese patří k vrcholným zážitkům mých cest za zvířaty.|
Zdroj: Petr Bambousek
V Kostarice žije celá řada netopýrů. Někteří se specializovali na opylování květin, které často vykvétají během noci.|
Zdroj: Petr Bambousek
Čápi jabiru patří v brazilském Pantanalu k největším druhům ptáků. Tento pár si své mohutné hnízdo postavil v koruně kvetoucího stromu známého jako Pink lapacho.|
Zdroj: Petr Bambousek
Tuhle rosničku jsem našel během nočních procházek v okolí mé kostarické ubytovny. Pro vytvoření fotky jsem využil kombinaci jemného blesku a nedaleko svítících dekorativních světel.|
Zdroj: Petr Bambousek
Petr Bambousek a Honza Čermák|
Zdroj: Petr Florián