Coras sami sebe odjakživa nazývali na'ayarij, z čehož později vzniklo i jméno mexického státu Nayarit, v jehož severovýchodní části indiáni žijí.|
Zdroj: Jan Sochor
Jeden z mužů hrábl rukou do popela. Hrst černého prachu pomalými a dlouhými tahy vtírá malému indiánovi do snědé kůže na zádech.|
Zdroj: Jan Sochor
Podle malby a nasazených masek se z počátečního chaosu utvořilo osm, možná až dvanáct rozdílně stylizovaných skupin démonů.|
Zdroj: Jan Sochor
Rohaté démonické masky připomínají zvířata, od jelena přes lišku po berana nebo prase, či dokonce orla.|
Zdroj: Jan Sochor
Barevní ďáblové vtrhli do vesnice a lačně pátrají po Ježíškovi.|
Zdroj: Jan Sochor
Proměna muže v démona během oslavy indiánských Velikonoc není legrace z maškarního bálu. Coras své rituály prožívají se vší vážností a úzkostlivě je střeží.|
Zdroj: Jan Sochor
Ježiška představuje malý chlapec ve zlatavé tunice a s korunou z palmových listů. Jeho symbolická smrt je vrcholem La Judey.|
Zdroj: Jan Sochor
Stejně jako v jiných dříve izolovaných částech světa i kultura indiánů Cora se během posledních desetiletí dostala pod silný tlak zvenčí.|
Zdroj: Jan Sochor
Rodí se další den a muži vrství na černobílá těla další, tentokrát mnohobarevné vzory a obrazce. Proměna v démony se tím završuje.|
Zdroj: Jan Sochor
Maska se dělá každý rok nová. Vyjadřuje totiž aktuální obraz, stav nebo přání svého nositele vůči tradičním božstvům.|
Zdroj: Jan Sochor