Tudy cesta nevede aneb 8 nejšílenějších silnic světa, po kterých byste se nechtěli projet

6/8
Zavřít
  • Asi nejznámější „silnicí smrti“ je sedmdesátikilometrový úsek Yungas Road v Bolívii. A při pohledu na úzkou klikatou cestu s nezpevněnými okraji nad příkrým srázem, se není co divit. Nejnebezpečnější je v mlze a ve vlhku, kdy dochází k sesuvům půdy. Odhadem tu ročně zemře 300 lidí.
    Asi nejznámější „silnicí smrti“ je sedmdesátikilometrový úsek Yungas Road v Bolívii. A při pohledu na úzkou klikatou cestu s nezpevněnými okraji nad příkrým srázem, se není co divit. Nejnebezpečnější je v mlze a ve vlhku, kdy dochází k sesuvům půdy. Odhadem tu ročně zemře 300 lidí.| Zdroj: profimedia.cz
  • Čtyři a půl kilometru je dlouhá silnice Passage de Gois, která vede z francouzské pevniny na ostrov Noirmoutier. Dvakrát denně ji příliv zaplaví tak, že je neprůjezdná a některé její úseky mohou být až čtyři metry hluboko pod vodou.
    Čtyři a půl kilometru je dlouhá silnice Passage de Gois, která vede z francouzské pevniny na ostrov Noirmoutier. Dvakrát denně ji příliv zaplaví tak, že je neprůjezdná a některé její úseky mohou být až čtyři metry hluboko pod vodou.| Zdroj: profimedia.cz
  • Před dvěma lety byla nejnebezpečnější silnicí na světě na webu dangerousroads.org vyhlášena silnice klikatící se z turecké hory Soganli. Tuto nezpevněnou cestu ve svahu před více než sto lety vybudovali ruští vojáci.
    Před dvěma lety byla nejnebezpečnější silnicí na světě na webu dangerousroads.org vyhlášena silnice klikatící se z turecké hory Soganli. Tuto nezpevněnou cestu ve svahu před více než sto lety vybudovali ruští vojáci.| Zdroj: profimedia.cz
  • Přejezd přes největší solnou pláň světa Salar de Uyuni v Bolívii je populární turistickou atrakcí. Avšak s průvodci a v terénních autech. Na vlastní pěst bychom ho nedoporučovali. Na pláni je velmi snadné zabloudit, mobilní telefony tu nemívají signál a v zimě tu navíc bývá pouhých -20 °C.
    Přejezd přes největší solnou pláň světa Salar de Uyuni v Bolívii je populární turistickou atrakcí. Avšak s průvodci a v terénních autech. Na vlastní pěst bychom ho nedoporučovali. Na pláni je velmi snadné zabloudit, mobilní telefony tu nemívají signál a v zimě tu navíc bývá pouhých -20 °C.| Zdroj: profimedia.cz
  • Z čínského Kašgaru do pákistánského Abbottábádu vede přes čtveřici nejvyšších pohoří světa Karákóramská dálnice. V zimních měsících jsou její vysokohorské úseky kvůli lavinám a závějím uzavřeny. Nebezpečné bylo už její budování, které v 60. letech nepřežily stovky čínských dělníků.
    Z čínského Kašgaru do pákistánského Abbottábádu vede přes čtveřici nejvyšších pohoří světa Karákóramská dálnice. V zimních měsících jsou její vysokohorské úseky kvůli lavinám a závějím uzavřeny. Nebezpečné bylo už její budování, které v 60. letech nepřežily stovky čínských dělníků.| Zdroj: profimedia.cz
  • Australskou poušť Nullarbor, která je téměř bez vegetace i bez obyvatel, protíná 1660 kilometrů dlouhá dálnice A1 - Eyre Highway. Na jejím 142 kilometrů naprosto rovném úseku je těžké udržet pozornost. Řidiči tu usínají, nebezpečí je i v možnosti srážky se zvířaty.
    Australskou poušť Nullarbor, která je téměř bez vegetace i bez obyvatel, protíná 1660 kilometrů dlouhá dálnice A1 - Eyre Highway. Na jejím 142 kilometrů naprosto rovném úseku je těžké udržet pozornost. Řidiči tu usínají, nebezpečí je i v možnosti srážky se zvířaty.| Zdroj: profimedia.cz
  • Dlouhá cesta mezi indickými městy Léh a Manálí překonává pět vysokohorských průsmyků. Ten nejvyšší je v 5328 m n. m., avšak ještě nebezpečnější je průsmyk Rohtang v 3978 m n. m., neboť zde hrozí sesuvy půdy, jsou zde časté sněžné vichřice a také velké zácpy, protože sem míří davy Indů z nížiny, kteří si chtějí sáhnout na sníh.
    Dlouhá cesta mezi indickými městy Léh a Manálí překonává pět vysokohorských průsmyků. Ten nejvyšší je v 5328 m n. m., avšak ještě nebezpečnější je průsmyk Rohtang v 3978 m n. m., neboť zde hrozí sesuvy půdy, jsou zde časté sněžné vichřice a také velké zácpy, protože sem míří davy Indů z nížiny, kteří si chtějí sáhnout na sníh.| Zdroj: profimedia.cz
  • V devadesáti devíti zatáčkách se kroutí jedenáct kilometrů dlouhá silnice na vrchol hory Tianmen v Číně. Při cestě vystoupáte z pouhých dvě stě metrů nad mořem až do třinácti set. Vyjet se sem vyplatí už kvůli úchvatné přírodní památce - jeskyni přezdívané Brána do nebe.
    V devadesáti devíti zatáčkách se kroutí jedenáct kilometrů dlouhá silnice na vrchol hory Tianmen v Číně. Při cestě vystoupáte z pouhých dvě stě metrů nad mořem až do třinácti set. Vyjet se sem vyplatí už kvůli úchvatné přírodní památce - jeskyni přezdívané Brána do nebe.| Zdroj: profimedia.cz
Asi nejznámější „silnicí smrti“ je sedmdesátikilometrový úsek Yungas Road v Bolívii. A při pohledu na úzkou klikatou cestu s nezpevněnými okraji nad příkrým srázem, se není co divit. Nejnebezpečnější je v mlze a ve vlhku, kdy dochází k sesuvům půdy. Odhadem tu ročně zemře 300 lidí.
Čtyři a půl kilometru je dlouhá silnice Passage de Gois, která vede z francouzské pevniny na ostrov Noirmoutier. Dvakrát denně ji příliv zaplaví tak, že je neprůjezdná a některé její úseky mohou být až čtyři metry hluboko pod vodou.
Před dvěma lety byla nejnebezpečnější silnicí na světě na webu dangerousroads.org vyhlášena silnice klikatící se z turecké hory Soganli. Tuto nezpevněnou cestu ve svahu před více než sto lety vybudovali ruští vojáci.
Přejezd přes největší solnou pláň světa Salar de Uyuni v Bolívii je populární turistickou atrakcí. Avšak s průvodci a v terénních autech. Na vlastní pěst bychom ho nedoporučovali. Na pláni je velmi snadné zabloudit, mobilní telefony tu nemívají signál a v zimě tu navíc bývá pouhých -20 °C.
Z čínského Kašgaru do pákistánského Abbottábádu vede přes čtveřici nejvyšších pohoří světa Karákóramská dálnice. V zimních měsících jsou její vysokohorské úseky kvůli lavinám a závějím uzavřeny. Nebezpečné bylo už její budování, které v 60. letech nepřežily stovky čínských dělníků.
Australskou poušť Nullarbor, která je téměř bez vegetace i bez obyvatel, protíná 1660 kilometrů dlouhá dálnice A1 - Eyre Highway. Na jejím 142 kilometrů naprosto rovném úseku je těžké udržet pozornost. Řidiči tu usínají, nebezpečí je i v možnosti srážky se zvířaty.
Dlouhá cesta mezi indickými městy Léh a Manálí překonává pět vysokohorských průsmyků. Ten nejvyšší je v 5328 m n. m., avšak ještě nebezpečnější je průsmyk Rohtang v 3978 m n. m., neboť zde hrozí sesuvy půdy, jsou zde časté sněžné vichřice a také velké zácpy, protože sem míří davy Indů z nížiny, kteří si chtějí sáhnout na sníh.
V devadesáti devíti zatáčkách se kroutí jedenáct kilometrů dlouhá silnice na vrchol hory Tianmen v Číně. Při cestě vystoupáte z pouhých dvě stě metrů nad mořem až do třinácti set. Vyjet se sem vyplatí už kvůli úchvatné přírodní památce - jeskyni přezdívané Brána do nebe.