Epicentrum dění: posvátná mohyla labdzä obsypaná obětinami a zakrytá modlitebními praporci. Jezdec v mnišském rouchu je navíc vnukem zbožštěného předka, jehož uctění je hlavním smyslem svátku.|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Vzduchem se nese rituální odříkávání mnichů i laiků a zemi zasypávají papírové obětiny: lungty|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Kůň je hlavním předmětem pýchy tibetských mužů. Na svátky si je vždy krásně nazdobí.|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Svátek se těší popularitě i mezi mladou generací, baví dokonce i místní puberťáky|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Dým obětního ohně se mísí s mlhou a poletujícími lungtami|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Tibeťané mají ke svým koním opravdu silné citové pouto|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
První den patří sportům. Jde o oslavu fyzické síly a životní energie. Obojí je spjaté právě s horskými božstvy.|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Navařit společné jídlo pro všechny vyžaduje pořádné hrnce|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Speciální bílé stany obklopené pestrobarevnými modlitebními praporci zajišťují zázemí pro obřad. Stan vlevo zdobí osm posvátných buddhistických symbolů.|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Zpodobení božstva hory Nyenpo Yurtse ve formě masky a kostýmu na rituální novoroční tanec čcham|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Pohoří Nyenpo Yurtse je pro svou geologickou jedinečnost chráněné jako geopark|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová
Zároveň je i součástí parku národního a útočištěm vzácných živočichů a rostlin|
Zdroj: Jakub Kocurek a Anna Sehnalová