Tip na výlet: Historické lokomotivy i vůně oleje a sluncem rozpálených pražců. Železniční nostalgie v Jaroměři

6/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Minulost se zde potkává s dobami nedávnými
    Minulost se zde potkává s dobami nedávnými| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Unikátní tatrovácká drezína nese rok výroby 1947
    Unikátní tatrovácká drezína nese rok výroby 1947| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Vstupní partie muzea vás příjemně navnadí, teprve za chvíli pod střechou zakoupíte originální vstupenku, která kopíruje dřívější lepené jízdenky
    Vstupní partie muzea vás příjemně navnadí, teprve za chvíli pod střechou zakoupíte originální vstupenku, která kopíruje dřívější lepené jízdenky| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Posunovací lokotraktor, alias "prasátko". Lokotraktory svoji přezdívku v železničářském slangu obdržely dle zvuku jejich motoru, který evokoval chrochtání čuníků.
    Posunovací lokotraktor, alias "prasátko". Lokotraktory svoji přezdívku v železničářském slangu obdržely dle zvuku jejich motoru, který evokoval chrochtání čuníků.| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Mým favoritem se jednoznačně stala excentrická posunovací motorová lokomotiva BN60. Ta v sobě díky černočervené barvě skloubila elegantní design parních mašinek s malými rozměry lidsky milého přívětivého stroje, z něhož nejde takový respekt.
    Mým favoritem se jednoznačně stala excentrická posunovací motorová lokomotiva BN60. Ta v sobě díky černočervené barvě skloubila elegantní design parních mašinek s malými rozměry lidsky milého přívětivého stroje, z něhož nejde takový respekt.| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Toto muzeum je bez ohraničení a plynule přechází do živého reálného nádraží
    Toto muzeum je bez ohraničení a plynule přechází do živého reálného nádraží| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Průčelí jaroměřské „Výtopny“
    Průčelí jaroměřské „Výtopny“| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Monstrum silničního podvalníku určeného pro přepravu vagónů mimo železnici i s nákladem
    Monstrum silničního podvalníku určeného pro přepravu vagónů mimo železnici i s nákladem| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Točna s „Výtopnou“
    Točna s „Výtopnou“| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Detailní prohlídka všech kousků rozhodně zabere více než pouhou hodinu
    Detailní prohlídka všech kousků rozhodně zabere více než pouhou hodinu| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Legendární parní lokomotiva „Kafemlejnek“ získala svoji přezdívku díly tvaru komína a sousedního vysokého parojemu. Ta zdejší pochází z roku 1878.
    Legendární parní lokomotiva „Kafemlejnek“ získala svoji přezdívku díly tvaru komína a sousedního vysokého parojemu. Ta zdejší pochází z roku 1878.| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Stojan se směry vlaků. V terénu na peróně ho lze spatřit v Přerově.
    Stojan se směry vlaků. V terénu na peróně ho lze spatřit v Přerově.| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Vzpomínka na dobu před třiceti lety
    Vzpomínka na dobu před třiceti lety| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Lampárna – to bylo místo, kde se skladovaly a čistily, ruční petrolejové lampy, které výpravčí používali k signalizace. Tyto petrolejky se dodnes ještě houpají v rukách železničních zaměstnanců například na perónech některých venkovských stanic Balkánského poloostrova.
    Lampárna – to bylo místo, kde se skladovaly a čistily, ruční petrolejové lampy, které výpravčí používali k signalizace. Tyto petrolejky se dodnes ještě houpají v rukách železničních zaměstnanců například na perónech některých venkovských stanic Balkánského poloostrova.| Zdroj: Jakub Hloušek
  • I technický antitalent zde zjistí, co si má představit, pod výrazem „výfuková dyšna“, nebo „nesací vertikální injektor“
    I technický antitalent zde zjistí, co si má představit, pod výrazem „výfuková dyšna“, nebo „nesací vertikální injektor“| Zdroj: Jakub Hloušek
  • Venkovní areál dýchá atmosférou skutečné nádražní odstavné koleje se směsí vyřazené techniky
    Venkovní areál dýchá atmosférou skutečné nádražní odstavné koleje se směsí vyřazené techniky| Zdroj: Jakub Hloušek
Minulost se zde potkává s dobami nedávnými
Unikátní tatrovácká drezína nese rok výroby 1947
Vstupní partie muzea vás příjemně navnadí, teprve za chvíli pod střechou zakoupíte originální vstupenku, která kopíruje dřívější lepené jízdenky
Posunovací lokotraktor, alias "prasátko". Lokotraktory svoji přezdívku v železničářském slangu obdržely dle zvuku jejich motoru, který evokoval chrochtání čuníků.
Mým favoritem se jednoznačně stala excentrická posunovací motorová lokomotiva BN60. Ta v sobě díky černočervené barvě skloubila elegantní design parních mašinek s malými rozměry lidsky milého přívětivého stroje, z něhož nejde takový respekt.
Toto muzeum je bez ohraničení a plynule přechází do živého reálného nádraží
Průčelí jaroměřské „Výtopny“
Monstrum silničního podvalníku určeného pro přepravu vagónů mimo železnici i s nákladem
Točna s „Výtopnou“
Detailní prohlídka všech kousků rozhodně zabere více než pouhou hodinu
Legendární parní lokomotiva „Kafemlejnek“ získala svoji přezdívku díly tvaru komína a sousedního vysokého parojemu. Ta zdejší pochází z roku 1878.
Stojan se směry vlaků. V terénu na peróně ho lze spatřit v Přerově.
Vzpomínka na dobu před třiceti lety
Lampárna – to bylo místo, kde se skladovaly a čistily, ruční petrolejové lampy, které výpravčí používali k signalizace. Tyto petrolejky se dodnes ještě houpají v rukách železničních zaměstnanců například na perónech některých venkovských stanic Balkánského poloostrova.
I technický antitalent zde zjistí, co si má představit, pod výrazem „výfuková dyšna“, nebo „nesací vertikální injektor“
Venkovní areál dýchá atmosférou skutečné nádražní odstavné koleje se směsí vyřazené techniky