Z Prahy přímo až do Kodaně: Evropu propojí nová vlaková linka
České dráhy spustí od května příštího roku novou přímou vlakovou linku z Prahy až do Kodaně. Souprava bude zastavovat také v Berlíně nebo v Hamburku. Denně budou vypravovány dva páry vlaků, v letních měsících se počítá ještě s třetím párem.
„Spolupráce s Deutsche Bahn a Danske Statsbaner otevírá českým cestujícím komfortní a přímé vlakové spojení do dánské metropole i do dalších míst ve Skandinávii,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
České dráhy nasadí na linku nejmodernější soupravu pro dálkovou dopravu ComfortJet. „Cestující se tak mohou těšit na pohodlí bez kompromisů a na špičkovou gastronomii v našem restauračním voze,“ doplňuje Krapinec.
Soupravy nabízejí kromě velkoprostorového klimatizovaného interiéru celou škálu služeb, včetně palubní restaurace, Wi-Fi pokrytí, zábavního a informačního palubního portálu, výtahu pro vozíčkáře, úschovny kol nebo třeba dětského kina.
Cesta za 11 hodin
Cesta mezi Prahou a Kodaní bude trvat přibližně jedenáct hodin. Kromě trojice metropolí by vlaky měly zastavovat také v Ústí nad Labem, Drážďanech, Hamburku nebo Odense. Z Prahy budou vlaky odjíždět celoročně přibližně v půl sedmé ráno a v půl jedenácté dopoledne a v letní sezóně také v půl páté odpoledne.
Dopravci předpokládají, že se v budoucnosti cestovní doba ještě výrazně zkrátí, a to díky otevření podmořského tunelu mezi Německem a Dánskem a zavedení vyšší rychlosti na dalších úsecích, například z Drážďan do Berlína.
Zájem cestujících roste
Předprodej jízdenek by mohl začít již přibližně půl roku před začátkem provozu mezistátní linky. Přímé vlakové spojení Prahy a Kodaně se obnovuje po více než deseti letech, naposledy na sever pevninské Evropy jezdily přímé noční vlaky během jízdního řádu 2014.
Plánované nové spojení představuje vůbec první realizovanou linku z celkem deseti pilotních projektů Evropské komise na podporu přeshraničního železničního spojení.
„Evropa se po železnici stále více propojuje. Mezinárodní dálkové spoje s jízdní dobou přes čtyři hodiny zaznamenávají rostoucí zájem cestujících. Na tuto poptávku reagujeme rozšiřováním nabídky atraktivních spojů,“ dodává předseda představenstva a CEO Deutsche Bahn Fernverkehr Michael Peterson.